یزد- امام جمعه یزد گفت: از مشکلاتی که در ارتباط با ساخت و سازهای غیرمجاز وجود دارد این است که اقدامات پیشگیرانه انجام نمی‌شود.

اقدامات پیشگیرانه برای ساخت و سازهای غیرمجازانجام نمی شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه یزد، آیت الله محمد رضا ناصری عصر یکشنبه در دیدار با رئیس و نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی یزد اظهار داشت: تغییر کاربری ها باید معنای درستی داشته باشد و در بعضی شهرها تغییر کاربری‌ مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: در این شهرها باید جلوی ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تغییر کاربری گرفته شود اما اینکه فردی در باغ پنج هزار متری خود بخواهد یک اتاقی برای انباری و یک اتاق برای اسکان و استراحت احداث کند را نمی‌توان تغییر کاربری دانست.

 آیت الله محمد رضا ناصری اظهار داشت: برداشت غلط از قانون مشکل‌ساز است و گاهی مواقع بعضی افراد سخت‌گیری‌هایی انجام می‌دهند که اصلا نیاز به چنین سخت‌گیری‌هایی وجود ندارد.
وی گفت: از موضوعاتی که باید در زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز به آن توجه صورت گیرد بحث آگاه‌سازی مردم و ارائه آموزش‌های لازم به آنهاست.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد افزود: از مشکلاتی که در ارتباط با ساخت و سازهای غیرمجاز وجود دارد این است که اقدامات پیشگیرانه انجام نمی‌شود و بعد از اینکه ساخت و ساز صورت گرفت، به سراغ مالک برویم که چرا تخلف کرده است.
ناصری گفت: نظارت باید به هنگام و درست باشد و به محض شروع به کار ساخت و ساز نظارت صورت گیرد، نه تنها ساخت و ساز غیرمجاز انجام نمی‌شود بلکه زمین‌های مردم هم از بین نمی‌رود.
ناصری اظهار داشت: اینکه کار نظارت متوقف شود تا مردم ساخت و ساز را انجام دهند آنگاه برای جریمه یا تخریب اقدام کنند، اصولی نیست و اگر قرار است اقدامی شود، باید این اقدام پیشگیرانه شود تا وقت و سرمایه مردم و استان هدر نرود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.